Evelina - en fluffig flicka i sina bästa år

Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Sometimes it's just too much too handle..

Av Evelina - 20 juli 2011 16:19

Det är mkt som har hänt på sistone, både ute i verkliga livet och inuti huvudet på mig. Det har inte blivit mkt uppdaterande, inte blivit mkt överhuvudtaget.


Man kan väl säga att bloggen blivit lidande, men samtidigt tycker inte jag att bloggen är något som sitter högt upp på prioriteringslistan.

Bloggandet har blivit lagt åt sidan, mest för att jag tagit en rejäl funderare på vad jag egentligen kan och vill skriva om.


Eftersom att jag med största säkerhet kan säga att mina 4 läsare är människor jag känner så känns det tungt, det känns tungt att det är så mkt som jag vill vräka ur mig. Men som sitter fast eftersom att jag inte alls tycker att "alla" människor runt omkring mig behöver läsa det.

De som behöver veta vet redan, eller så kommer de få veta när tiden är mogen och jag själv vet säkert vad det är som håller på att hända.


Sen så är det också såhär att mitt behov av att skriva av mig inte alls är lika stort som förut eftersom att jag lärt mig att öppna mig inför min familj, något jag haft väldigt svårt att göra tidigare. Jag har också sållat ut bland de människor jag umgå med, tagit de som alltid stått mig nära ännu närmre och vännerna som kommer och går får göra just det, komma och gå.


Jag har under de här åren lärt mig att jag inte orkar kämpa för att människor ska tycka om mig, their choice..

Och är det så att någon därute skulle känna sig åsidosatt så ser jag gärna att ni slår en pling eller skickar ett sms så vi kan ta upp kontakten igen, eller ännu bättre, släpa hit er så vi kan ta en fika och ses öga mot öga.


Efter många resor fram och tillbaka inser jag att jag inte är en människa som behöver mkt människor runtomkring mig som bryr sig och låtsas vara intresserade av hur jag mår och vad som händer mig. De enda jag behöver är de som lägger ner hjärta och själv i att försöka förstå och stötta.


Jag vet inte vad jag kan skriva, klart som fan jag skulle vilja skrika ut att jag varit på *** och pratat med ******** pga en **** *******. Åh, nu gör jag det som jag hatar när andra gör, jag censurerar.

Men sen så är det såhär mina vänner, alla behöver inte veta allt.

Jag har länge varit en sådan människa som låtar alla veta, jag behöver inte det längre.



Jag vet att jag under en längre tid var deprimerad och sköt människor ifrån mig, jag vet att jag blivit en fet liten "kvinna" (herregud vad vuxet det låter) som är hur söt och go som helst. Men jag vet också att jag är säkrare i mig själv än vad jag någonsin varit förut, jag vet för en gångs skull i mitt liv var jag har mig själv.


Jag är inte rädd för att bli bortstött från de få vänner jag egentligen har om jag skriver ut allt som hänt och kommer hända. Jag är inte rädd alls.

Jag är mer frustrerad över att jag VET att det kommer pratas om jag skriver ut mina tankar och funderingar, jag VET att folk kommer hitta på egna sanningar.


Därför ger jag fan.



Puss.

 
 
Ingen bild

Tessan

20 juli 2011 23:36

Du är för go du Evelina! :) Jag är så otroligt glad över att jag har fått lära känna dig och din sambo! Ni är underbara människor :) synd att vi ses så sällan och att det inte fanns tid nu innan jag for på semester. MEN...VI ska SES! Absolut! Om inte ni kommer hem till K så får väl vi åka upp till er igen! :) Stor kram

 
Ingen bild

therese

9 augusti 2011 22:59

tycker så mycket om dej, du är den bästa och ärligaste tös som jag har träffat.
en sak ska du veta. jag finns här om du vill prata.
både om du är lessen eller glad...eller bara umgås
tycker sååå mycket om dej loppan....finns ingen som du <3
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 14 juli 2011 20:39

                                   

Av Evelina - 29 april 2011 00:10

Blir en diktbomb eftersom att jag visst är medlem på mysko hemsidor :)   Både nytt och gammalt :).   ****   När vi först träffades skapades ljuv musik, jag dansade barfota på rosa moln, sjöng sånger jag aldrig hört förut. Vi andades samm...

Av Evelina - 28 april 2011 23:00

Jag älskar mitt liv.   Jag har en underbar pojk, en pojk jag jagat i så många år att det ibland känns som om det var igår jag sprang runt i killarnas omklädningsrum och försökte leta efter spår av hans lukt. Ja, låter hemskt patetiskt och "stalke...

Av Evelina - 16 april 2011 15:23

Jaa, så nu uppdaterar vi igen, erkänner att det är ett bra tag mellan gångerna nu men känner att det är bättre att uppdatera sällan och bra än ofta och dåligt.   Så ja, tänkte bara slänge upp lite bilder och så på vad jag sysslat med på sistone :...

Av Evelina - 2 april 2011 20:37

Vad är det egentligen som gör att när man har saker att göra så hittar man genast något annat att göra, även om disken är gjord, tävtten är klar och det är damsuget och hela huset är rent så hittar man ändå något annat som absolut måste göras direkt....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards