Evelina - en fluffig flicka i sina bästa år

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

wopsidopsi

Av Evelina - 6 mars 2011 21:11

Ja hej.

Vet att det var ett himla tag sedan jag skrev, och självklart så har det hänt mkt sedan dess, helt otroligt mkt! Men helt ärligt så har jag varken orkat eller haft lust att "fotodokumäntera" allt. Mitt uppiallt så har datorn inte varit min bästa vän heller, så la helt sonika ner bloggen för ett tag. Och så himla skönt det var!

Självklart tycker jag fortfarande det är skönt att skriva av mig, ibland, men när det här eviga tjatet och kraven om att man ska uppdatera varje dag drog igång insåg jag att för min del är det rätt så meningslöst.


Vad sjutton är det för skoj med att sätta sig ner och skriva i detalj om hur jag har varit magsjuk och haft rännskit eller skriva om att jag kollat på tv en hel dag?
Har under tiden bloggen varit stillastående undrat mer och mer över hur många av de som läser som egentligen är intresserad av vad jag gör på dagarna? Och hur många av er är intresserade men ändå inte så nära mig att ni inte kan skicka ett sms eller ringa och FRÅGA vad jaghar gjort under dagen, fråga hur födelsedagen varit eller hur många timmar jag egentligen hängde över toastolen?


Varför bloggar man egentligen? Det är klart att vissa människor ska blogga, absolut, farmors blogg är det bästa jag vet, verkligen. Hon ska ha sååå mycket beröm för att hon lyckas hålla sin blogg så pass intressant som hon gör.


Men vad är det egentligen för mening att jag sitter här och bloggar bara för att efter ett tag fråga mig själv "kan jag verkligen skriva det där?", för jag vet, med 110% säkerhet att det finns nyfikna jävlar som sitter och läser bara för att kolla om jag misslyuckats med pluggandet (igen), om jag har slut på pengar eller om nån annan skit har hänt,. Bara för att man ska få gotta sig rejält i lite skvaller och känna att man för en sekund har det bättre än mig. Tragiskt men sant.


Klart att jag kommer lägga upp ett inlägg då och då, självklart. Jag vill ju skrika ut hur mkt beröm jag fick för tårtan och brödet jag bakade till fasters 40års kalas, och jag vill skrika ut att jag faktiskt tovt en hatt helt själv! Jag är stolt över mig själv, färbannat jävla stolt över att jag är så jävla duktig. Och jag är förbannat stolt över att jag är 21, bor i hus med sambo/fästman, är ägare två katter på 8 och 4 månader, en ödla på 3 år och två malbebisar. Jag är helt sjukt stolt över att jag börjat plugga igen, blir alldeles varm och go i kroppen när jag tänker på hur himla storngt gjort det är av mig med tanke på allt jag varit med om tidigare.


Det jag vill komma fram till på't ungefär med det här är iaf att jag inte riktigt förstår hur så många kan läsa min blogg varje dag, men samtidigt har så svårt att för att faktiskt höra av sig?


PS.

Såg att lillasyster tänker skriva lite djupare inlägg i sin blogg, och det fick mig att börja fundera på om jag kanske borde göra något liknanade. Jag har ju faktiskt varit med om en hel del, ska jag skriva ner allt blir det nog en pocketbok. Men kanske det vore nyttigt för släkt och familj att få ta del av vad jag burit inom mig i några års tid. Jag mår idag mycket bättre än vad jag någonsin kunnat tänka mig, och har självklart berättat det mesta för min närmsta familj.

Men om inte annat kanske det vore nyttigt för mig själv att få "skriva av mig", vi får se hur jag gör. Men om jag gör så så tänker jag nog faktiskt lösenordsskydda de inläggen och de som då faktiskt bryr sig kan höra av sig och be om lösenordet.

DS.


Puss hej

 
 
Ingen bild

Mamma

6 mars 2011 23:08

Bravo loppis<3
fortsätt skriva det är bra för både dig o andra:)
klart du fixar skolan o pengar, hus, djur o livet DU är ju en tjej som vuxit och klarat av massor av motgångar nu. Du kan o du vill.
Älskar dig

 
Lillasyster

Lillasyster

7 mars 2011 11:02

Du är bra duktig du storasyster, jag beundrar verkligen dig och ditt sätt att se på livet. Jag älskar dig. <3

http://problematisk.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mellansyster

7 mars 2011 15:11

Du är världens bästa storasyster Loppis <3 Jag är också stolt över dig!

 
Jossan

Jossan

10 mars 2011 19:43

Hehe, du är rolig du =) Först är du så inne på bloggen och uppdaterar varje dag också får du mig lika intresserad så jag startar blogg. Men jag håller med dig till 110%, fan jag hinner/orkar inte heller skriva jämt, och skulle jag göra det skulle det bli så tokigt, märker det redan nu ;p Ska man tex skriva nåt om att det är fint väder ute skulle det med stor sannolikhet sluta med att det glider över till nåt helt annat. Eller om man ska skriva nåt "kort" blir det alltid ett helt A4 känns det som.
Men jag håller med Gittan, Jossi och Amanda och säkert många fler. Du ska vara stolt över dig själv att du har tagit dig dit där du är idag. Och jag är OTROLIGT STOLT över dig, att du gått tillbaka till skolan, att du kämpar för att kunna göra nåt som du tycker om, att du gått från en grå prick till en solstråle! Jag vet att tiden bakom inte vart lätt, men se vart den tagit dig. Till ett hus med en sambo och massa familjemedlemmar (får inte glömma mitt rum!) ;) hehe
Tror också att skriva av sig kan vara nyttigt, då slipper du bära på allt som är okänt för andra. ;)

P.S
Va fan, skicka över dom som är stammisar på din blogg till mig, har ju bara 3 st på typ 1 vecka.. Måste få upp min status :p
Haha
D.S

Puss & Kram ^^

http://justspeak.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 20 juli 2011 16:19

Det är mkt som har hänt på sistone, både ute i verkliga livet och inuti huvudet på mig. Det har inte blivit mkt uppdaterande, inte blivit mkt överhuvudtaget.   Man kan väl säga att bloggen blivit lidande, men samtidigt tycker inte jag att bloggen...

Av Evelina - 14 juli 2011 20:39

                                   

Av Evelina - 29 april 2011 00:10

Blir en diktbomb eftersom att jag visst är medlem på mysko hemsidor :)   Både nytt och gammalt :).   ****   När vi först träffades skapades ljuv musik, jag dansade barfota på rosa moln, sjöng sånger jag aldrig hört förut. Vi andades samm...

Av Evelina - 28 april 2011 23:00

Jag älskar mitt liv.   Jag har en underbar pojk, en pojk jag jagat i så många år att det ibland känns som om det var igår jag sprang runt i killarnas omklädningsrum och försökte leta efter spår av hans lukt. Ja, låter hemskt patetiskt och "stalke...

Av Evelina - 16 april 2011 15:23

Jaa, så nu uppdaterar vi igen, erkänner att det är ett bra tag mellan gångerna nu men känner att det är bättre att uppdatera sällan och bra än ofta och dåligt.   Så ja, tänkte bara slänge upp lite bilder och så på vad jag sysslat med på sistone :...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards