Evelina - en fluffig flicka i sina bästa år

Alla inlägg under februari 2011

Av Evelina - 15 februari 2011 21:58

Så är min lilla pussgurka hemma och är sjuk stackarn, ska tvinga iväg honom till vårdcentralen imorgon för såhär kan man inte gå runt och må.. Men är trevligt att ha honom hemma, tänker inte låtsas som att jag tycker något annat! :).

Försvo mig rejält imorse och missade bädde bussar imorse :(, är inte fullt lika roligt men men. Ska åka imorgon, och får med mig en Josefin Reiser hem! (Kommer aldrig ihåg om hon stavar med e på slutet eller inte!) Och det känns så jävla bra! har saknat henne som sjutton, vi ses alldeles för sällan <3.


Hade iaf en helbra alla hjärtans dag igår, var himla mys.

Blev supergod mat med älskling  :).


Fyller ju 21 på måndag, är väl inte så speciellt enligt många men jag älskar verkligen att fylla år! Och hoppas på många som kommer och grattar för jag tänker ta chansen att baka ordentligt mkt!


Sen så har jag misslyckats grovt med den där mössan jag skulle sticka, men tror jag tog vatten över huvudet där, är rätt så stolt ändå :). Håller på för fult med religionen också, men är svårt att skriva utan att hela tiden återkomma till mina egna åsikter.. Så får se hur det går med det, blev iaf skitbra i håret, är så supersöt och lockig och är så glad (och ser glad ut också säger folk!). Så slänger nog upp en riktig bild på det snart också ska ni se :). Har inte brytt mig om nån dagens outfit på ett tag för tyckte ni skulle få slippa mina mjukisbyxor med färgfläckar och min storblommiga morgonrock, tror inte ni är redo för det än! :).


Ska slänga upp lite bilder på kläderna jag köpt också, men nu ska jag mysa med en trött älsk och ta ett bad, vi hörs!


Puss!  

Av Evelina - 12 februari 2011 22:31

Ätnligen så har jag fått klippa mig! SuperFanny var hit och gav mig en helt ny frisyr och den är så himla mys! Så när Fanny varit här for vi hem till mamma och hon satte en mjukpermanent i håret på mig så nu är jag socker söt!


  


Fanny är verkligen världens bästa frisör :). Idag har jag iallafall varit hos farmor och farfar och vi har grattat dom i efterskott och fått lunch, var supergott och jätte trevligt! Ska verkligen åka dit oftare hädanefter, man blir så fort man kliver in i deras farstu. Sedan bar det av till Tarsele och Tommy och Therese och barnen, alltid lika trevligt :). Sen har vi mest bara tagit det lugnt, blir att fira alla <3-ns dag i förväg imorgon så blir en riktigt trevlig dag det med :).


Så ja, mkt mer än så har jag inte att berätta faktiskt :).


Sov gott, puss!

Meh

Av Evelina - 10 februari 2011 00:09

Kom på att jag måste ju få skryta lite om våra husdjur också, nu när de börjar bli inlandade i inläggen kan ni gott få se vilka de är också!



Så, här har iv då Siv, det gör honom inte rättvisa att lägga upp bara en bild så ni får två :). Han är en skäggagams herre som är ungefär 3,5 år :). Vi upptäckte att "hon" var en han när Siv kom hem till oss, men eftersom Siv redan haft namnet Siv i tre år så fick det fortsätta vara så :). Siv var den som kom först.


 




Sen har vi super Harry, världens goaste underbaraste katt, har är ungeför 7-8 månader just nu och supergos! Vi fastnade för honom direkt då vi såg honom!

       






Sen har vi, jaa, Melker, en liten kattkille på fyra månader som vi skaffade mest för att Harry skulle få en kompis då jag började plugga och Per var borta och jobbade. Kan inte säga mer än att han är speciell och låta bilderna tala för sig själv!



                 




Måste slänga upp en bild på de söta halvbröderna tillsammans också, Harry var så stolt då Melker äntligen ville sova bredvid honom :).


  

Av Evelina - 9 februari 2011 23:40

Nu ska ni få höra, först och främst; Förlåt för att det blivit så tokigt med uppdateringar! Men hade ju som tidigare nämnts pojkvännen hemma på lång helg och blir inte så mkt dator sittande då vilket kanske är förståligt :). Åkte iallafall på en rejäl släng av magsjuka i söndagsnatt, hade väl varit överkomligt om jag bara spytt om man säger så.. Så har ätit första riktiga målet mat för första gången sedan i söndags idag! Jippie och hurra för mig! :). Iallafall så har jag inte fått så mkt gjort sedan sist, eller ja, har stickat en hel del på mössan som jag har som läxa, sen har underbara Melker rivit upp det.. Så jag åkte till mamma och började om och fick lite "stöd" (dvs hjälp med stickningen), väl där så fick jag ju umgås med supermysAmanda och fick middag och massa familjemys helt enkelt, jätte trevligt! Sen bar det av hem till katterna och Siv, väl hemma så är den söta dörrmattan som vi har innanför dörren borta, hmm. sprang runt och var säker på att någon varit i huset i typ tio minuter innan det sakta gick uppför mig att katterna nog levt jävel, och mkt vl, den låg ihopknölad inne på lilla toaletten, mysteriet löst!


Men, min lilla farmor fyller ju år idag också! Min underbart goa, söta, underbara farmor, hon ger verkligen allt av sig själv och kräver inget åter. hon är en så oerhört inspirerande människa att det finns inget liknande, och tro det eller ej; hon har en egen blogg http://vildavastra.se/mommasblogg/ kika in där vetja, hon skriver alltid om himla massa mys och har haft blogg bra mkt längre än mig faktiskt :). Och vi ska inte glömma att goa lilla farfar fyllde år igår också! Så på fredag bär det av till Holafors med lite hemligheter och firas :).


På lördag ska jag klippa mig är det bestämt, så ja, tänker inte berätta så mkt mer än så utan tar en bild och lägger upp då det är gjort, på så vis kan jag inte lura er och ångra mig :P.


Men nu är det natta dags, ska ut och äta/fika/mysa med Ida imorgon, och småfira att hon fått ett supercoolt jobb! Och sörja att hon flyttar ifrån mig samtidigt :(.


Men men, hade gött!


Puss!

Av Evelina - 6 februari 2011 20:18

Så var den helgen snart över, känns iaf super att inte superpojken ska åka på jobb imorgon, han har ju tandis så blir en extra dag hemma! :).


Idag så har mamma, pappa, momma, manda och morrow varit här och fikat, alltid lika mys med fika! Och mormor var så snäll så hon sopade våran bro :). Har inte orkat knäppa nå bilder på hela dagen så det får vara, ni får nöja er med en massa text. Började ju på religions uppgiften härom dagen, och ja, har knappt orkat öppna dokumentet sen dess, ska gå på bibblan imorgon och sätta mig och fundera lite och se om jag inte kan hitta någon bok att referera till så får vi väl se, slänger upp ett utkast från vad jag skrivit i slutet av det här inlägget så får ni väl hojta till om ni har nå åsikter, tankar eller funderingar om det. Och jaa, jag vet inte vad jag ska skriva mer, har lite problem med det här att fatta vad man egentligen ska berätta om och inte, men jag lär mig väl med tiden!


Ja, iallafall så får ni läsa i lugn och ro, jag ska krypa ner i soffan och ta hand om min huvudvärk!


Om tillräckligt många människor tror, kan allt bli verklighet.
- Refaat El-Sayed

För mig är gud och religion något människor tar till sig då de inte känner sig fullständiga, om de till exempel förlorat något oersättligt eller känner att de inte duger till. Min uppfattning är att du tror på gudar och religioner därför att du försöker fylla upp ett tomrum och att det är tron som är viktig, inte vad eller vem du väljer att tro på.

Och eftersom att det med tro föds hopp, och genom hoppet får du kraft, mod och styrka så är tro på religioner och gud i alla dess former viktig att ta vara på.

Men jag tror också att stark tro lätt kan användas för att manipulera, eftersom att tron i många fall ersätter stora tomrum och starka känslor och på så vis "förblindar" den troende. Och att därför har, enligt min åsikt, tro i många fall använts för att förvilla och vända människor emot ursprungsidéen med just religion i sin helhet.

Jag tror att religion som uttryck och trosystem först uppstod för att underlätta för människan, det är ett faktum att om du har en stark tro till något, vare sig det är en ketchupflaska eller en gud, så underlättar det allt ifrån sorgearbete till att göra svåra val. En tillräckligt stark tro gör livet enklare, vare sig du är religös eller inte.


Jag tycker att citatet jag tagit från Refaat El-Sayed, en finansman vars historia jag kom i kontakt med under gymnasietiden talar klarspråk. Om miljontals människor säger att det finns en högre makt, en gud, att se upp till och tillbe, då är det lätt hänt att människor som på något sätt är "svaga" i samhället vänder sig till just den Guden, för att få stöd och hjälp i stunder som är övermäktiga.

För mig är en religös människa någon som tar tron på för stort allvar, jag ser inte ner på religiösa människor eller tänker sämre om dem än om någon annan, men jag tror att det finns en gräns mellan att vara religiös och att vara troende.
Även om benämningen "troende" används flitigt inom religion så är det min åsikt att en troende människa tror för att kunna överleva, de vänder sig till en religion och en Gud för att finna kraft till att orka med en stor tragedi eller ett svårt livsöde. För en troende spelar det i grund och botten ingen roll vad de tror på, bara de får möjligheten att gå utanför sig själv och låta en högre makt lyssna till deras sorger och tankar. En männniska som är religiös däremot har tagit det steget längre, för dem hjälper det inte bara att tro, utan de viger delar eller hela sitt liv åt den Gud och den religion som funnits närmast. De lever enligt sin guds "regler" och ger både tid och sakliga ting till sin religion, och redan där tycker jag att man har gått ifrån ursprungsidéen med religioner.

Jag tror också att anledningen till att så många olika religioner har uppkommit är densamma som varför det hela tiden skapas nya sekter och religiösa samfund, det är av anledningen att människors tro är så pass stark, och så pass många människor är beroende av tron som i sin tur gör att "maktgalna" människor ser sin chans och spelar på dessa människors hängivna tro och vänder det till deras egen fördel, de här människorna skapar sin egen religion, med sig själva som den religionens gud. Och på så sätt missbrukas den tro som är så viktig för människor världen över.

Men utan dessa "maktgalna" människor hade vi heller inte haft alla de religioner vi har idag, vi hade inte haft mångfalden och valfriheten det ger.


Puss!

Av Evelina - 5 februari 2011 19:19

Jaa, idag har jag.. Hmm, myst, lagat välrdens super köttgryta medan pojkvännen gjorde polkagrisdrömmar, mkt mys! Sen så har jag stickat lite på den där förbannade mössan, ja gillar inte att sticka :(. Elelr ja, det är rätt så roligt, men det blir ju inte direkt bra :P.


Ska sätta mig och skriva lite på religionen nu tänkte jag, är inte direkt svårt att skriva om mina egna åsikter, men när det kommer till att försöka reda ut vad andra tycker och tänker och försöka få ner det på papper så är det små jobbigt, men ska nog gå bra!


Mys outfit idag iaf, med en jä-la schysst pose ;)

  

Av Evelina - 4 februari 2011 17:34

Jaa, blev en till slappdag idag, det behövs verkligen ibland!


Ska väl lägga in en dagens outfit igen, anstränger mig lite iaf :P.


  


Känns som att det blir väldigt mkt vita byxor men de börjar bli fläckiga så ni slipper nog dem ett litet tag framöver iaf :P.


Men ja, idag borde jag ha stickat på läxan jag fick av Bibbi, men den där stickningen gör mig så arg, det vill bara inte fungera :(. Och jag borde ha börjat skriva på religionsläxan, vilken är himla intressant men det är hemskt svårt att veta hur och var jag ska börja.. Men hmm, blir nog till att kliva upp i tid imorgon, baka lite bröd till frukost och sen köra igång!


Lillasyster åkte till näsåker idag och tjuvstartade simmningen vi kom överens om att hålla på med, känns lite sådär att inte kunna följa med men min bikini kommer nästa vecka så hoppas jag kan ha den för då blir det till att simma!

Men ja, vet itne riktigt vad jag ska skriva om mer, händer liksom inte så mkt, blir mer att skriva om nästa vecka :)


Puss!

Av Evelina - 3 februari 2011 13:14

Idag blir det ingen bild på dagens outfit, för idag är det mys torsdag :). Kanske att jag slänger upp en då jag tagit ur mig morgonrocken! Just nu sitter jag nerkrupen under ett täcke i soffan, väntar på att pojken ska duscha klart, har nyss ätit pannkakor och kollar på magnum :).


Idag känns som en bra dag, vi har inget planerat och förhoppingsvis fortsätter det vara en dag då det händer absolut ingenting! Håller iaf tummarna för att linserna kommer idag, är så mysigt att kunna skifta ögonfärg så enkelt.


Men ja, lägger nog in ett inlägg senare idag, just nu myser jag mest bara!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards