Evelina - en fluffig flicka i sina bästa år

Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Here we go!

Av Evelina - 1 februari 2011 21:15

Jaa, hur gör man nu då?

Vet inte hur många försökt jag gjort till att starta en blogg, hur många gånger jag haft känlsan av att "yes, nu jävlar ska jag göra det här!" och tre timmar senare suttit och stirrat på skärmen och undrat vad fan jag håller på med.

Well, well nu sitter jag här i mina nyinköpta kläder med en katt i knät och den andra på min arm. Och tänker ungefär samma sak, "vad sjutton håller jag på med? Vad vill världen veta om lilla Evelina från lilla Junsele igentligen?". Jag kan helt ärligt säga att jag inte tror att min vardag är speciellt berikande, det skulle låta ungefär:

Idag klev jag upp, kom på att det var jobbigt och gick och la mig i soffan igen (och ja, jag sover i soffan då Per inte är hemma), satt på tvn och kollade dubbel avsnitten av Hem till gården, ett program som ingen normal människa tycker är bra, men som jag sett så många gånger att jag är besatt av att veta vem som egentligen ligger med vem. Sedan slog jag igång xboxen, spelade fallout 3 en stund, fram tills det kom en asläskig supermutant och försökte döda mig, då stängde jag av. Satt och rullade tummarna i 30 sekunder innan ajg gick tillbaka till mitt tv tittande..

Jag tror ni förstår vad jag menar. Men ja, vad ska man skriva om då? Någon direkt klädstil har jag inte, det är mjukisbyxor, linne och skitigt hår som gäller. Förutom den gången i månaden jag får nå bryt och anstränger mig, bara för att inse att det är obekvämt att sitta i soffan utan mjukisbyxor.

Kanske blir det andra bullar nu då jag faktiskt har, hör och häpna, har börjat plugga igen. Nog för att jag fortfarande är fast i mjukisträsket men jag klär mig faktiskt i annat ibland. Fasen, jag har ju till och med satt mig ner och beställt lite kläder, så vem vet, det kanske blir värsta modedrottningen av mig också!

Iallafall så är yrkesvux som jag läser nu det absolut bästa jag någonsin gjort, det är ju helt underbart att man kan sitta och sy i tre terminer och gå därifrån med både slutbetyg och en yrkesutbildning då man är klar, måste vara en oerhört arbetslös och skolknäckt människa som kom på en sådan underbar idé!

Idag har jag ju som jag tidigare nämnt fått en HM påse, och fick verkligen mitt livs chock. Jag har under hela min uppväxt haft betydligt mer "fluff" än vad andra jämnåriga haft, och jag kan inte påstå att jag brytt mig nämnvärt, visst har jag haft mina vurpor likt alla andra tjejer. Men i det stora hela trivs jag med mig själv och hur jag ser ut, jag gillar att det är lite att ta i, sedan så landar ajg inte lika hårt som smala flickor när jag halkar (vilket jag gör ofta). Men åter till kläderna, jag beställde ett par vita jeans, har alltid velat haft sådana, vita byxor. Vet inte vad den "besattheten" kommer ifrån, jag menar, fan, finns det något värre, förstår ni hur smutsiga de byxorna kommer hinna bli innan jag ens tagit mig utanför dörren? Nu kom jag ifrån mig igen, jag kunde iaf ha byxorna! Det har aldrig hänt mig förut om jag ska vara ärlig, aldrig någonsin..

Lägger upp ett litet foto på hur fin jag blev i kläderna i slutet av inlägget iaf :).

Men ja, nu gör jag säher igen, skriver ett milslångt inlägg spom inte en jävel kommer orka läsa igenom. Men det är ju så skönt att få skriva igen! ibland sitter jag coh tänker tillbaka på hur det var när jag gick i högstadiet, jag skrev jämt, hela tiden. Jag älskade det, jag gick runt med stora pappersbuntar i väskan som var fyllda med dikter och texter som jag skrivit. Undrar vart all den kreativiteten tagit vägen egentligen?
Är det verkligen så att ju äldre man blir desto mindre påhittig blir man? Jag vill inte tro på det. Speciellt inte eftersom att jag blir ett år äldre snart.


Känns helt sjukt egentligen, på ett år har jag hunnit flytta ihop med "the love of my life", och inte bara flyttat ihop utan och flyttat, till ett hus. Skaffat två katter, en ödla och fiskar, och just, jag har ju hunnit förlova mig också. Vi har varit tillsammans i 19 månader idag, jag och min kära sambo. Känns helt overkligt, men ändå helt.. helt underbart.


Blev inget litet inlägg det här men jag har verkligen inget bättre för mig, sitter här och dricker cola och tänker på snus, gud vad jag tänker på snus, jag drömmer om snus.. Borde nog sluta skriva här, egentligen, men det rent kliar i fingrarna på mig, gud vad roligt jag har! Men vi ska spara lite itll imorgon också, ska försöka undvika att tråka ut er med ännu ett inlägg senare :).


Just just, har btw köpt min första helt egen finansierade tv! 42" plasma, sug på den ni!

Puss



  

 
 
Ingen bild

Tessan

1 februari 2011 22:07

kanonbra! kul att du börjat skriva blogg :)
Kommer att fortsätta följa din blogg,så mig tråkar du inte ut iaf..haha! :)
jag gillar att läsa bloggar!
ha det bra...KRAM :)

 
Lilla lillasyster

Lilla lillasyster

2 februari 2011 07:53

Vart skitsnygg ju! Och jag läste faktiskt igenom hela inlägget. Nu äre väl bara börja tävla om vem som får mest läsare då ? ;)

http://problematisk.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 20 juli 2011 16:19

Det är mkt som har hänt på sistone, både ute i verkliga livet och inuti huvudet på mig. Det har inte blivit mkt uppdaterande, inte blivit mkt överhuvudtaget.   Man kan väl säga att bloggen blivit lidande, men samtidigt tycker inte jag att bloggen...

Av Evelina - 14 juli 2011 20:39

                                   

Av Evelina - 29 april 2011 00:10

Blir en diktbomb eftersom att jag visst är medlem på mysko hemsidor :)   Både nytt och gammalt :).   ****   När vi först träffades skapades ljuv musik, jag dansade barfota på rosa moln, sjöng sånger jag aldrig hört förut. Vi andades samm...

Av Evelina - 28 april 2011 23:00

Jag älskar mitt liv.   Jag har en underbar pojk, en pojk jag jagat i så många år att det ibland känns som om det var igår jag sprang runt i killarnas omklädningsrum och försökte leta efter spår av hans lukt. Ja, låter hemskt patetiskt och "stalke...

Av Evelina - 16 april 2011 15:23

Jaa, så nu uppdaterar vi igen, erkänner att det är ett bra tag mellan gångerna nu men känner att det är bättre att uppdatera sällan och bra än ofta och dåligt.   Så ja, tänkte bara slänge upp lite bilder och så på vad jag sysslat med på sistone :...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards